hye people :) do like , do follow ya ! thank you --'
// Heart Vacancy :): ZAMIR ; masterchef

ZAMIR ; masterchef


Ok ok . hari ni nak cakap pasal Masterchef Malaysia . sape tengokk ? kat Astro Ria tu laa . HAHA . Best kan kan kan . waaa , I'm lovin it ! chewwah , macam mcdonald laa pulak . ha , takde lahh :P hmm , mesti korang kenal zamir yang cute mute tu kan . Ye ye , mesti kenal niee . Peserta terbaik jugak la dalam Masterchef tu . Dia teramat lahh cute , hensem and dia masak memang hebadd . hmm , ye ke ? HEHE . betol , tak tipu ! huu , kali ni kite saje je nak korek pasal dia . Nak tau la sikit-sikit tentang orang comel ni . wekkk . gedix sangat kah ? hahahaha . ok , let's check it out !

nama : Arsyad Zamir bin Mohd Zamir
umur : 19 tahun
asal   : Shah Alam
hidangan kegemaran : Beger dan Kentang Goreng
lokasi percutian kegemaran : Italy
masakan kegemaran untuk dimasak : Masakan Gaya Keluarga
pencuci mulut kegemaran : Creme Brulee
sweet or savoury : Sweet
chilli or garlic : Garlic

PROFIL ;


Cucu yang bagus adalah cucu yang mengamalkan apa yang diajar oleh datuk atau neneknya. Begitulah juga dengan Zamir yang belajar memasak daripada arwah neneknya dahulu. Zamir juga meminati Jamie Oliver yang berusaha mengubah dunia untuk memasak secara sihat. Kedua-dua mereka menjadi sumber inspirasi Zamir untuk memasak dan terus memasak.
Masakan Barat menjadi pilihan Zamir apabila memasak. Penyediaannya yang mudah dan cepat menarik minatnya untuk memasak masakan Barat. Zamir juga meminati masakan hidangan keluarga. Hidangan yang menjadi kebiasaan masyarakat di Malaysia.
Gaya masakan yang agak gelojoh, gelabah serta kucar kacir, namun masih dapat menghasilkan hidangan yang lazat, berkualiti dan sihat menarik minat Zamir untuk meminati Jamie Oliver. Zamir mengikuti hampir kesemua rancangan masakan Jamie Oliver sejak berusia 10 tahun lagi.
Zamir memasang impian untuk memasak hidangan istimewa untuk idola kesayangannya itu, Jamie Oliver. Zamir juga ingin idolanya itu mengenalinya dan mengenali masakan yang dihasilkan olehnya.
Memiliki sebuah restoran bertaraf 5 bintang merupakan impian dan cita-cita Zamir dalam bidang masakan. Dengan cara ini, Zamir dapat memperkenalkan masakan-masakan tempatan dan sekaligus mengharumkan nama Malaysia di mata dunia.

Credit By ; ASTRO :)

1 comment:

❥ sii eve ! ❥ said...

haha ! we same . saia pn mnat zamir . cute yg t'amat sngt . :))